خرده اندیشه

نوشته‌ها، ترجمه‌ها و اندکی از اندیشه‌های پراکنده‌ی من

خرده اندیشه

نوشته‌ها، ترجمه‌ها و اندکی از اندیشه‌های پراکنده‌ی من

روش لاغری 6

در یکی از صعودها، صبح خیلی زود به شیرپلا رسیدم و یکی از دوستان رو دیدم که شب در اونجا خوابیده بود و در حال آماده کردن صبحانه بود. بعد از کمی صحبت، دوستم که می‌دونست من در زمینه‌ی رژیم و تمرین ورزشی تجربه دارم، با گلایه گفت: آقا من هر کاری می‌کنم این لامصب آب نمیشه، و شکم بزرگشو نشون داد. این دوست عزیز در حدود سی کیلو اضافه وزن داره و به قول خودش، اگر کوه نیاد، سه ماهه دویست کیلو میشه. در حین صحبت، مشغول آماده کردن صبحانه هم بود. چراغ گاز رو از کوله درآورد، روشن کرد، یک ماهیتابه روش گذاشت. بعد از یک ظرف، دو تا قاشق پر روغن حیوانی انداخت توی ماهیتابه، سه تا گوجه‌ی بزرگ خرد کرد و سرخ کرد و بعد 5 تا تخم مرغ هم شکوند داخل ماهیتابه؛ و باز هم از زحمات و سختیهای رژیم و نتیجه نگرفتن برای من می‌گفت. املت که آماده شد، بفرما زد و منم گفتم روغن نمی‌خورم، موقع صعود حالم خراب میشه. ایشونم گفتن: آقا، باید جون داشته باشیم واسه صعود و یک نان بربری از تو کوله درآورد و با املت نوش جان کرد.

من به برخی از افراد توصیه می‌کنم زیاد ورزش نکنن، چون میدونم این افراد اگر یک ساعت بِدَوَن و مثلن  600 کیلو کالری بسوزونن، به خونه که برگردن یک شیشه نوشابه سر می‌کشن که دو و نیم برابر کالری سوزانده شده  انرژی داره، در نتیجه باید توجه کنید که در برنامه‌ریزی برای لاغر شدن و به دست آوردن فرم ایده‌آل بدن، نه باید کم خورد، و نه باید زیاد ورزش کرد، همه چیز به اندازه و اصولی و هوشمندانه باید باشه.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد