خرده اندیشه

نوشته‌ها، ترجمه‌ها و اندکی از اندیشه‌های پراکنده‌ی من

خرده اندیشه

نوشته‌ها، ترجمه‌ها و اندکی از اندیشه‌های پراکنده‌ی من

انتشار کتاب "فراتر از ممکن" نوشته‌ی "نیرمال پورجا" ترجمه "محمد علیزاده عطار"

نخست جا دارد از زحمات جناب آقای رضا زارعی رییس محترم فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تشکری ویژه بنمایم. به ویژه زحمت ایشان در بازخوانی کتاب و تصحیح اشتباهات من در بخش‌های تخصصی کوهنوردی که به هرچه بهتر شدن ترجمه کمک شایانی کرده است.
و نکته‌ی دیگر این که ترجمه‌ی این کتاب در بهمن ماه 1399 به پایان رسید و تا پایان مرداد ماه 1400 در انتظار پاسخ ناشر بودم. قولی داده شده بود اما به سرانجام نرسید. من هم همچنان منتظر بودم تا شاید ناشر برای چاپ کتاب به نتیجه‌ی مثبت برسد و در نهایت به من گفته شد که با توجه به وضعیت بازار نشر از بازگشت سرمایه مطمعن نیستیم و از چاپ معذور. از طرفی آقای رضا زارعی هم به من اطلاع دادند که دوستان بسیاری به ایشان پیام می‌دهند و بی‌صبرانه منتظر انتشار این کتاب هستند، در نتیجه تصمیم گرفتم بدون گرفتار شدن در فرایند فرسایشی انتشار، این کتاب را به طور رایگان در اختیار دوستان علاقمند و کوهنوردان عزیز قرار بدهم. همچنین از گران‌مایگان عزیز تقاضا می‌کنم در صورت به اشتراک‌گذاری این کتاب، مشخصات اثر از جمله نام مترجم را به طور کامل ذکر فرمایید.
امیدوارم از خواندن این ماجرای حماسی و زیبا لذت ببرید.
محمد علیزاده عطار
شهریور 1400


کتاب را از  "اینجا" دانلود کنید.