خرده اندیشه

نوشته‌ها، ترجمه‌ها و اندکی از اندیشه‌های پراکنده‌ی من

خرده اندیشه

نوشته‌ها، ترجمه‌ها و اندکی از اندیشه‌های پراکنده‌ی من

روش لاغری 5

آیا روشی برای لاغری موضعی وجود دارد؟

خیلی‌ها از من می‌پرسن که آیا روشی برای لاغری موضعی وجود داره؟ مثلن شکم یا باسن. ساده‌ترین پاسخ اینه: خیر. پاسخ طولانی‌تر اینه که هر کس و یا هر موسسه‌ای که به شما قول لاغری موضعی میده، کلاه‌برداره و هدفش خالی کردن جیب شماست که متاسفانه تندرستی شما هم با روشهای نادرست به خطر می‌افته. اما چرا؟

در حدود 60 تا 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده که این آب در خون، بافت ماهیچه‌ای و بافت چربی ذخیره میشه. سلولهای چربی می‌تونن مقدار زیادی آب در خودشون ذخیره کنن و در واقع رژیمهای کوتاه‌مدت که هیچ فایده‌ای هم نداره، بر اساس از دست آب بدن هست که به سرعت هم وزن به اندازه‌ی قبل برمی‌گرده. اما برای از دست دادن سلولهای چربی، شما باید بدنتون رو وادار کنید که منابع ذخیره‌ شده‌ی چربی رو به مصرف برسونه و برای این منظور باید مصرف انرژی از نیاز انرژی بدن بیشتر باشه. یعنی کمتر و هوشمندانه غذا بخورید و بیشتر فعالیت کنید. نکته‌ی مهم اینه که هیچ روشی برای هدف قرار دادن چربیهای یک نقطه از بدن وجود نداره و هر کسی که چنین چیزی رو به شما پیشنهاد می‌کنه، مطمئن باشید جز کلاه‌برداری، قصد دیگه‌ای نداره. به طور مثال، دراز نشست، و هر تمرین دیگه برای تقویت ماهیچه‌های شکم، هیچ ارتباطی به کم شدن حجم چربی شکمی نداره. شما تنها ماهیچه‌های این نقطه از بدن رو تقویت می‌کنید، اما چربی‌سوزی یک فرایند عمومی در بدن افراده، برای این منظور باید تمرین‌های هوازی و تمرینهای قدرتی رو به موازات هم انجام بدید تا بدن وادار به استفاده از منابع چربی ذخیره بشه و همچنین ماهیچه‌ها هم به کار گرفته بشه تا با تقویت عمومی ماهیچه‌های بدن، ذخایر گلیکوژن به صورت ذخیره‌ی چربی بدن مورد استفاده نگیره.

جمع‌بندی:

1- نکته‌ی مهم: اگر بدنتون سالم هست و بیماری خاصی ندارید و به عبارت ساده‌تر می‌تونید وزرش و فعالیت کنید، به خودتون لطف کنید و به هیچ موسسه‌ای برای لاغری مراجعه نکنید و خودتون رو در معرض پرتو دستگاه‌های عجیب و غریب و رژیم‌ها و روشهای خطرناک قرار ندید. با یک ساعت تمرین روزانه و یک رژیم ساده‌ی غذایی، می‌تونید در مدت یک سال به بدن ایده‌آل برسید.

2- هیچ روشی برای از بین بردن و به اصطلاح سوزاندن چربی‌های یک بخش بدن وجود نداره.

3- بدن شما یک دستگاه یک‌پارچه هست و برای از بین بردن چربیها، باید این دستگاه رو به طور عمومی به کار وادار کنید.

4-تمرینهای هوازی و یا تمرینهای قدرتی به تنهایی فایده نداره. باید هر دو رو به موازات هم انجام بدید.

5- شعار کلی اینه: برای لاغر شدن باید بیشتر از نیاز بدن کالری سوزاند و کمتر و هوشمندانه خوراکی مصرف کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد