خرده اندیشه

نوشته‌ها، ترجمه‌ها و اندکی از اندیشه‌های پراکنده‌ی من

خرده اندیشه

نوشته‌ها، ترجمه‌ها و اندکی از اندیشه‌های پراکنده‌ی من

روش تغذیه 2


طرز تهیه پودر مکمل پروتئین


شما به سادگی می‌تونید برای خودتون سالمترین مکمل پروتئین رو درست کنید و از چیزی که می‌خورید مطمئن باشید. هم از نظر بهداشتی و سلامتی و هم از نظر هزینه به نفعتون خواهد بود. همه‌ی مواد لازم رو هم می‌تویند از عطاری‌ها و مغازه‌های فروش لوازم قنادی تهیه کنید.

1- پودر کاکائو: نیم کیلو

2- پودر آب پنیر: نیم کیلو

3- آرد نخودچی: نیم کیلو

4- پودر سفیده‌ی تخم مرغ: نیم کیلو

5- شیر خشک: یک کیلو. شیر خشک قنادی چربی زیادی داره و خیلی ارزونتره. اما برای به دست آوردن بهترین ترکیب، می‌تونین نیم کیلو شیر خشک قنادی و نیم کیلو شیر خشک نوزاد بخرید که به این ترتیب کلی ویتامین هم به پودر اضافه میشه.

6- پودر قند: 250 گرم یا نیم کیلو، به اندازه‌ای که مزه‌ی پودر به دهنتون بشینه.

7- پودر دانه‌ی سویا: نیم کیلو - این مورد فقط برای خانمها، چون سویا حاوی فیتواستروژن هست که موجب کاهش سطح تستسترون بدن مردان میشه.

8- پودر طعم دهنده مثل پودر وانیل: به مقدار دلخواه

همه‌ی این مواد رو با هم مخلوط کنید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. در حالت معمول و روزانه، بهتره یک پیمانه از پودر رو با شیر مخلوط کنید، ولی بعد از تمرین بهتره با آب مصرف بشه. با مصرف این پودر، هم پروتئین گیاهی و هم پروتئین وی به بدن می‌رسه. شما می‌تونید مواد دیگه‌ای رو هم به این ترکیب اضافه کنید. محدودیتی وجود نداره، ولی اینها در دسترس‌ترین مواد هست. نکته‌ی دیگه این که برای بار اول بهتره از هر کدوم از این مواد فقط 100 گرم بخرید و پودر رو امتحان کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد